با تغییر سبک زندگی مردم و افزایش تقاضا برای فست فود و غذای آماده، دو انتخاب جذاب و متفاوت ممکن است به چشم شما بخورد، یکی رستوران و دیگری کترینگ می باشد. تفاوت کترینگ با رستوران ممکن است انتخاب را برای شما سخت تر کند که کدام برای مهمانی و جشن های شما می تواند بهتر باشد. در ادامه شما را راهنمایی می کنیم که متناسب با نیاز خود بتوانید بهترین انتخاب را برای مهمانی و جشن های خود داشته باشید.

فهرست مطالب

کترینگ چیست؟

برای بررسی تفاوت کترینگ با رستوران نیاز است تا ابتدا در مورد هر دوی این عناوین توضیحات کاملی ارائه دهیم. کترینگ به معنای سرویس دهی غذایی در محیط‌ هایی خارج از رستوران است، به طوری که غذاها به صورت آماده ‌سازی شده برای مهمانان در محلی خاص سرو می‌ شود. این خدمات به صورت حرفه ‌ای در محیط های مختلف ارائه می ‌شود. مانند مراسم عروسی، میهمانی های خصوصی، همایش های کاری، جشن ها و مراسم های دیگر. برای برخورداری از خدمات این نوع سرویس دهی باید موارد مختلفی از جمله منو، تعداد مهمانان، زمان و محل سرویس دهی و غیره از قبل مشخص ‌شود.

ویژگی کترینگ

  • کترینگ دارای کارکنانی با مدیریت هر اتفاق و رویداد
  • دقیقا همان غذایی را که سفارش داده باشید آماده می کند
  • نگرانی های عموم مردم را درباره رژیم غذایی برطرف می کند
  • می تواند درباره مواد غذایی و مقدار آنها توصیه مناسبی داشته باشد
  • هر چیزی که برای سرو کردن برای ارائه به مشتریان نیاز است را به همراه خود دارد
  • کترینگ مواد غذایی را به شیوه ای مناسب و ایمن برای رساندن به دست مشتری حمل می کند.

کترینگ چیست؟

تلفظ کترینگ چیست؟

پیش از بررسی بیشتر تفاوت کترینگ با رستوران بهتر است به یک سوال که افراد زیادی آن را می پرسند یعنی کترینگ یا کیترینگ، کدام درست است؟ پاسخ دهیم. املای صحیح این کلمه (کترینگ) می ‌باشد. اما در برخی موارد، به دلیل تلفظ شبیه به کلمه(کیت)، این کلمه به صورت (کیترینگ) نیز نوشته و استفاده می ‌شود. با این حال، صحیح ‌ترین نوشتار و تلفظ برای این عبارت، (کترینگ) است.

انواع کترینگ ها

انواع کترینگ ‌ها بسته به نوع محیطی که در آن ارائه می ‌شوند و همچنین نوع خدماتی که ارائه می دهند، می ‌توانند متفاوت باشند. آشنایی و بررسی انواع مختلف کترینگ ها به درک بهتر تفاوت کترینگ با رستوران کمک می کند. برخی از انواع کترینگ ‌ها عبارتند از:

  • کترینگ عروسی: این نوع کترینگ مخصوص مراسم عروسی است و شامل سرویس دهی وعده غذایی در جشن عروسی و گاهی به همراه تزئینات و دکوراسیون مناسب می ‌باشد.
  • کترینگ کنفرانس: در این نوع کترینگ، با توجه به نیازهای کنفرانس، وعده غذایی برای شرکت ‌کنندگان سرو می ‌شود، از جمله ناهار و شام.
  • کترینگ رستورانی: در این نوع کترینگ، غذاهایی که معمولا در رستوران سرو می ‌شود، در محیطی خارج از رستوران سرو می ‌شود. این نوع کترینگ معمولاً برای مهمانی ‌ها و رویدادهای خصوصی استفاده می ‌شود.
  • کترینگ صبحانه: در این نوع کترینگ، وعده صبحانه به همراه نوشیدنی ‌های گرم و سرد، در محلی خاص سرو می ‌شود. این نوع کترینگ معمولاً برای جلسات کاری و نشست ‌های صبحانه استفاده می ‌شود.
  • کترینگ خدمت به میز: در این نوع کترینگ، پرسنل کترینگ به میز هر میهمان می ‌روند و غذاها و نوشیدنی ‌ها را مستقیماً سرو می ‌کنند. این روش به عنوان یک نوع کترینگ لوکس شناخته می ‌شود و برای رویدادهای خصوصی و مهمانی ‌های شیک استفاده می ‌شود.
  • کترینگ هوایی: کترینگ هوایی به عنوان یکی از حساس ترین انواع کترینگ شناخته می شود که شامل مهم ترین عنصر کیفی در یک ایرلاین می شود. درواقع ارائه و سرویس دهی با کیفیت و مطلوب، تاثیر بسیار زیادی در افزایش میزان رضایت مسافر های هواپیمایی دارد. کترینگ های هوایی به طور معمول غذاهای نیمه آماده و کنسروی را که کم حجم هستند را برای ارائه به مسافران آماده می کنند.
  • کترینگ رژیمی: کترینگ رژیمی برای باشگاه های ورزشی و ورزشکاران، همیشه آماده ی خدمت می باشد و مناسب برای بیماران رژیمی است. در این کترینگ، غذا به صورت سالم و رژیمی پخته می شود و از نوع غذاهای خوشمزه و کم کالری می باشد. همچنین غذا در این نوع کترینگ با توجه به اینکه ورزشکار در دوره کاهش وزن یا حجم دهی است تهیه و آماده می شود.
  • کترینگ بیمارستانی: کترینگ های بیمارستانی طبق زمانبندی برای تعداد مشخصی از بیماران، غذا تهیه می کنند و به همراه نوشیدنی ارائه می دهند. این غذا برای بیماران، پرستاران، کارکنان، همراه بیمار و پرسنل مناسب می باشد و به طور معمول غذا در کترینگ تهیه و آماده می شود و در بیمارستان سرو می شود.
  • کترینگ مجالس: این کترینگ با توجه به مجلس و مهمانی ها، آماده ی ارائه خدمات به شما می باشد. کترینگ مجالس برای مراسم همچون تولد، عقد، ختم، سالگرد و دیگر مراسم ها بسیار مناسب می باشد.

انواع دیگر کترینگ ها نیز شامل کترینگ های خدمات، کترینگ کلاسیک، کترینگ قطاری و غیره می شوند. با توجه به نیازهای خود، می ‌توانید یکی از انواع کترینگ ‌های مناسب را انتخاب کنید.

تفاوت کترینگ و تهیه غذا

تفاوت کترینگ و تهیه غذا در نحوه سرویس دهی و میزان پخت آنها متغییر می باشد. میزان غذایی که در کترینگ پخته می شود بسیار بالاتر از تهیه غذا می باشد و به طور کلی، کترینگ سفارشات مراسم های خاص و رویداد های اجتماعی را تهیه می کند و حجم بالایی را برای ارائه به مشتریان خود آماده می کنند. در تهیه غذا میزان کمتری غذا برای مشتریان خود آماده می کنند و به طور کلی برای عموم مردم این سفارشات انجام می شود. تهیه و سرو غذا در کترینگ و تهیه غذا از لحاظ کیفیت بسیار بالا می باشد و از با کیفیت ترین مواد غذایی برای پخت سفارشات خود استفاده می کنند.

فرق بین تجهیزات کترینگ و رستوران

فرق بین تجهیزات کترینگ و رستوران

تفاوت کترینگ با رستوران شامل تجهیزات این دو نیز می شود و بسته به نوع رستوران و کترینگ و نیازهای آن ها ممکن است تجهیزات مورد نیازشان نیز متفاوت باشند. در ادامه به برخی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مهم در کترینگ و رستوران اشاره خواهیم کرد:

  • تجهیزات آشپزخانه: در رستوران‌ ها، تجهیزات آشپزخانه عموماً شامل اجاق گاز، فر، گریل صنعتی، کباب پز صنعتی و حتی از کباب پز تابشی برای پخت و فریزر و یخچال است. اما در کترینگ، علاوه بر این تجهیزات، کانتینرهای حرارتی نیز برای گرم نگهداشتن غذاها در محل سرویس دهی استفاده می ‌شود.
  • تجهیزات سرویس دهی: در رستوران ‌ها، تجهیزات سرویس دهی شامل بنماری، لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال، لوازم ظرفشویی و غیره می ‌شود. اما در کترینگ، تجهیزات سرویس دهی شامل ظروف یکبار مصرف، سینی سلف سرویس، لوازم تزئینی و لوازم تجهیزات ویژه برای سرویس دهی در محل خارج از رستوران مانند تجهیزات حرارتی، میزهای سرویس دهی، دکوراسیون و تزئینات و غیره است.
  • تجهیزات نظافت: تجهیزات نظافت مانند جاروبرقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و غیره در هر دو حوزه کترینگ و رستوران مورد استفاده قرار می ‌گیرند.
  • تجهیزات مدیریت مالی: در رستوران ‌ها، سیستم ‌های POS و تجهیزات مدیریت مالی مانند سیستم ‌های حسابداری مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در کترینگ نیز ممکن است از این تجهیزات استفاده شود.

به طور کلی، تجهیزات کترینگ و رستوران با توجه به نوع رستوران و کترینگ و نیازهای آن ها متفاوت هستند. هر کدام دارای تجهیزات و وسایل خاص خود هستند که به منظور ارائه خدمات بهتر و بهبود عملکرد و کارایی مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

گریل ترکیبی 90 سانتی

Original price was: تومان12,900,000.Current price is: تومان12,500,000.

تفاوت کترینگ و رستوران در سفارش غذا

تفاوت اصلی بین سفارش غذا در کترینگ و رستوران، محل سرویس دهی و نوع سرویس دهی است. در رستوران، غذاها در محیط رستوران به صورت فوری و در حضور مشتری سرو می ‌شود و مشتریان می ‌توانند از غذاهایی که در منوی رستوران مشخص شده است، انتخاب کنند. اما در کترینگ، غذاها به صورت آماده و در محیط خارج از رستوران، مانند سالن عروسی یا سالن همایش و غیره سرو می ‌شوند و میزبانان می ‌توانند محل سرو غذا و نوع سرویس دهی را براساس نیاز و مورد استفاده خود تعیین کنند. همچنین، میزان پخت غذا در کترینگ و رستوران نیز ممکن است یک مورد دیگر از تفاوت کترینگ با رستوران به حساب بیاید. در رستوران، غذاها عموماً به صورت فوری و در حضور مشتری سرو می ‌شوند و برای اینکه غذاها تازه و گرم باقی بمانند، باید به صورت مداوم پخته و آماده شوند.

در کترینگ، غذاها برای محیط خارج از رستوران آماده شده و معمولاً با استفاده از تجهیزات حرارتی، گرم نگهداری می ‌شوند. در رستوران غذا بر اساس میزان مشتری ممکن است کم یا زیاد شود اما در کترینگ غذا از قبل توسط مشتری سفارش داده می شود و میزان پخت غذا توسط سفارش های از قبل داده شده تعیین می شود. در کل، تفاوت اصلی بین کترینگ و رستوران، نوع سرویس ‌دهی و محل سرویس دهی است، و هر کدام دارای ویژگی ‌ها و مزایا و معایب خود هستند.

تفاوت کترینگ و رستوران در سفارش غذا

تفاوت سرویس دهی در کترینگ و رستوران

تفاوت اصلی سرویس دهی در کترینگ و رستوران، در نوع سرویس دهی است. در رستوران، مشتریان به صورت مستقیم در محیط رستوران، با پرسنل رستوران در ارتباط هستند و غذاها به صورت فوری و در حضور مشتری سرو می ‌شوند. در برخی از رستوران ‌ها، ممکن است میز‌ها آماده شده و منتظر مشتریان باشند، اما در کل، سرویس دهی در رستوران به صورت فوری و در محیط رستوران انجام می ‌شود.

اما در کترینگ، غذاها به صورت آماده و در محیط خارج از رستوران، مانند سالن عروسی یا سالن همایش سرو می ‌شوند و میزبانان می ‌توانند محل سرو غذا و نوع سرویس دهی را براساس نیاز خود تعیین کنند. در کترینگ، سرویس دهی ممکن است به صورت خود سرویسی و یا با پرسنل کترینگ انجام شود و میزبانان می ‌توانند انتخاب کنند که غذاها به صورت بوفه یا سرویس داده شوند. همچنین، در کترینگ می ‌توانند انواع خدمات ویژه مانند تزئینات و دکوراسیون، سفره ‌بندی، پذیرایی و نوشیدنی ‌ها و غیره به میزبانان ارائه شود. در کل، تفاوت کترینگ با رستوران، در نوع سرویس دهی و محیط سرویس دهی است، و هر کدام دارای ویژگی ‌ها و مزایا و معایب خود هستند.

تفاوت قیمت در کترینگ و رستوران

یک موضوع دیگر که در مبحث تفاوت کترینگ با رستوران باید بررسی شود، تفاوت قیمت در کترینگ و رستوران است. هزینه ‌های کترینگ و رستوران بسته به نوع رویداد، تعداد میهمانان، نوع غذاها و نوشیدنی ‌ها، مواد اولیه، تجهیزات و وسایل مورد استفاده و سلیقه میزبانان متفاوت است. در ادامه به برخی عواملی که ممکن است در قیمت‌گذاری کترینگ و رستوران تاثیر داشته باشند اشاره خواهیم کرد:

  • نوع رویداد: نوع رویداد می ‌تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت داشته باشد. برای مثال، هزینه یک مراسم عروسی با تزئینات و دکوراسیون شیک و پذیرایی با منوی پربار و نوشیدنی ‌های خاص، بیشتر از یک سرویس غذایی ساده و معمولی در رستوران خواهد بود.
  • تعداد میهمانان: تعداد میهمانان نیز می ‌تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت داشته باشد. در کترینگ، هزینه برای هر نفر ممکن است کمتر از رستوران باشد، اما با افزایش تعداد میهمانان، کل هزینه نیز افزایش خواهد یافت.
  • نوع غذاها و نوشیدنی ‌ها: نوع غذاها و نوشیدنی ‌هایی که در رویداد سرو می‌ شوند می ‌تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت داشته باشد. برای مثال، استفاده از مواد اولیه گران ‌تر می‌ تواند به افزایش قیمت منو و در نتیجه هزینه کل منجر شود.
  • مکان: مکان برگزاری رویداد نیز می ‌تواند تاثیر زیادی بر روی قیمت داشته باشد. برای مثال، هزینه برگزاری یک رویداد در یک مکان خاص با هزینه بیشتری همراه خواهد بود.

به طور کلی، هزینه‌ های کترینگ ممکن است نسبت به رستوران کمتر یا بیشتر باشد و این بستگی به عوامل مختلفی مانند نوع رویداد، تعداد میهمانان، نوع غذاها و نوشیدنی ‌ها، مکان و سلیقه میزبانان دارد. برای مقایسه دقیق هزینه‌ های دو حوزه، بهتر است با شرکت ‌های کترینگ و رستوران ها در مورد جزئیات بیشتر صحبت کرد.

چرا از کترینگ غذا سفارش دهیم؟

چرا از کترینگ غذا سفارش دهیم؟

تا اینجا تفاوت کترینگ با رستوران را بررسی کردیم و حالا می خواهیم به سوال چرا از کترینگ غذا سفارش دهیم؟ پاسخ دهیم. سفارش غذا از کترینگ به دلایل مختلفی ممکن است مناسب باشد. در زیر به برخی از این دلایل اشاره می ‌کنیم:

  • گستردگی منو: شرکت‌ های کترینگ معمولاً گستردگی منویی دارند که شامل انواع غذاهای مختلف و به سبک ‌های مختلف از جمله غذاهای ایرانی، خارجی، سالاد‌ها، دسرها و نوشیدنی ‌های مختلف است. این گستردگی منو می ‌تواند به شما این امکان را بدهد که برای مهمانانتان یک منوی متنوع و جذاب ارائه دهید.
  • سرعت در ارائه غذا: شرکت‌ های کترینگ معمولاً در تهیه غذا و سرویس دهی سریع و موثر هستند. این به شما این امکان را می ‌دهد که در مدت زمان کوتاهی از میهمانان خود با غذاهای خوشمزه و متنوعی پذیرایی کنید.
  • ارائه خدمات و تجهیزات ویژه: شرکت ‌های کترینگ علاوه بر تهیه و سرویس دهی غذا، خدمات و تجهیزات ویژه دیگری نیز ارائه می ‌دهند که ممکن است در برگزاری رویداد شما مفید باشد. به عنوان مثال، ارائه تجهیزات آشپزخانه، تجهیزات سرویس دهی، تزئینات و دکوراسیون رویداد و غیره.
  • ارزان ‌تر بودن: در برخی موارد، سفارش غذا از کترینگ ممکن است ارزان ‌تر از سفارش غذا از رستوران باشد. این مسئله از آن جا ناشی می ‌شود که شرکت ‌های کترینگ در تهیه و سرویس دهی غذا، هزینه ‌های کمتری نسبت به رستوران دارند.
  • دسترسی آسان: در برخی موارد، دسترسی به شرکت‌ های کترینگ آسانتر از دسترسی به رستوران ‌ها است. این به شما این امکان را می‌ دهد که با داشتن محل مناسب، بدون نیاز به حضور در رستوران، غذای خود را تحویل بگیرید.

به طور کلی، سفارش غذا از کترینگ به دلیل گستردگی منو، سرعت در ارائه غذا، ارائه خدمات و تجهیزات ویژه، ارزان ‌تر بودن و دسترسی آسان ممکن است مناسب باشد. البته همه این موارد بستگی به نوع رویداد و نیازهای شما دارد. برای انتخاب بهترین گزینه، بهتر است با شرکت ‌های کترینگ مختلف مشورت کرده و بر اساس نیازهای خود، تصمیم بگیرید.

مزایای استفاده از کترینگ ها

با بررسی تفاوت کترینگ با رستوران، مزایای استفاده از کترینگ ها برای ما روشن می شود. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • طراحی منوی شخصی ‌سازی شده: شرکت ‌های کترینگ معمولاً امکان طراحی منوی شخصی ‌سازی شده را ارائه می ‌دهند. این به شما امکان می ‌دهد که براساس سلیقه ‌ی خود و نیازهای مراسمتان، منوی مناسبی را انتخاب کنید. همچنین، این امکان برای شما فراهم می ‌شود تا در طراحی منو با محدودیت ‌های رستوران‌ ها مواجه نشوید و بتوانید منویی منحصر به فرد و با کیفیت بالا ارائه دهید.
  • کاهش هزینه ‌ها: استفاده از خدمات کترینگ معمولاً با هزینه کمتری همراه است نسبت به سفارش غذا از رستوران.
  • کیفیت غذا و سرویس دهی: شرکت‌ های کترینگ معمولاً در تهیه و سرویس دهی غذا و نوشیدنی، استانداردهای بالایی را رعایت و به کیفیت غذا و سرویس دهی دقت می‌ کنند. بدین ترتیب، شما می ‌توانید از غذاهای با کیفیت و خوشمزه برای پذیرایی مهمانان خود استفاده کنید.
  • رفاه بیشتر برای میهمانان: استفاده از خدمات کترینگ به مهمانان شما راحتی بیشتری را در سرویس دهی غذا و نوشیدنی فراهم می ‌کند. همچنین، این به شما امکان می‌ دهد به جای اینکه خودتان مشغول سرویس دهی و تهیه غذا باشید، به آسایش بیشتری در برگزاری مراسم خود دست یابید و به مهمانانتان فرصتی بیشتر برای لذت بردن از مراسم بدهید. همچنین، شرکت کترینگ با ارائه خدماتی مانند تهیه و جمع آوری ظروف و لوازم مورد نیاز سرویس دهی، به شما در انجام این مراحل کمک می‌ کند و بار سنگینی را از شانه شما برمی‌دارد.

بسته بندی و بهداشت در کترینگ ها

بسته بندی و بهداشت در کترینگ ها

بسته بندی و بهداشت در کترینگ ها بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه ‌ای شود. در ادامه به برخی اصول و روش ‌های بهداشتی در کترینگ ها و بسته بندی آن ها اشاره خواهم کرد:

  • استفاده از مواد بهداشتی: شرکت ‌های کترینگ باید از مواد بهداشتی و ایمن استفاده کنند. علاوه بر این، باید از مواد غذایی با کیفیت بالا و تاریخ انقضای مناسب استفاده نمایند.
  • رعایت شرایط نگهداری: محیط نگهداری غذا باید به گونه ‌ای باشد که از نظر بهداشتی کاملاً سالم باشد. رعایت شرایط نگهداری در دمای مناسب، نگهداری در بسته ‌بندی مناسب و جلوگیری از تماس با مواد غذایی فاسد و میکروبی بعضی از این موارد است.
  • بسته بندی مناسب: بسته بندی دقیق و مناسب مواد غذایی در کترینگ بسیار مهم است. استفاده از بسته بندی های یکبار مصرف، از نظر بهداشتی بهتر است. همچنین، باید از بسته بندی هایی که تاریخ انقضای خود را نشان می دهند، استفاده کنید.
  • رعایت بهداشت شخصی: کارکنان شرکت کترینگ باید بهداشت شخصی خود را به خوبی رعایت کنند. آن ها باید دست‌ های خود را به مراتب پیش از هر گونه تماس با مواد غذایی بشویند و از دستمال ‌های ضدعفونی کننده استفاده کنند. همچنین، استفاده از پوشش سر و صورت و دستکش‌ های مناسب نیز بسیار مهم است.
  • ضدعفونی کردن سطوح: سطوحی که در ارتباط با مواد غذایی هستند باید به صورت روزانه و پس از هر بار استفاده، به صورت مناسب ضدعفونی شوند. همچنین، تمامی وسایل استفاده شده در کترینگ باید به صورت مناسب شسته و ضدعفونی شوند.
  • جداسازی مواد غذایی: جداسازی مواد غذایی مختلف از هم در کترینگ بسیار مهم است. این کار به جلوگیری از آلودگی و انتقال میکروب از یک ماده غذایی به ماده دیگر کمک می کند.

به طور کلی، رعایت اصول بهداشتی در کترینگ بسیار مهم است و می تواند به سلامتی مشتریان و مهمانانتان کمک کند. لذا، شرکت ‌های کترینگ باید از این اصول به عنوان یک بخش اساسی از عملکرد خود پیروی کنند.

سخن پایانی

در این مقاله تفاوت کترینگ و رستوران به طور جامع بررسی شد. این دو مفهوم در خدمات، منو، قیمت و هدف کاربری با یکدیگر تفاوت دارند. کترینگ بیشتر برای رویدادهای خاصی مانند عروسی، جشن تولد و جشن های شرکتی و غیره استفاده می ‌شود و سرویس دهی در محل برگزاری مراسم انجام می شود. در کترینگ، غذاها معمولاً به صورت بسته ‌بندی شده و در رستوران ‌ها، مشتریان در محیط رستوران غذا می ‌خورند.

 در رستوران ‌ها، منوی غذایی مختلف وجود دارد که معمولاً در فضای مجهز و مطبوع رستوران سرو می ‌شود. در کترینگ، منوی غذایی معمولاً به صورت سفارشی برای مراسم خاصی تهیه می ‌شود. در هر دوی این مکان ‌ها، بهداشت بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه ‌ای شود. در نهایت، برای استفاده از هر کدام از این مکان ‌ها باید به نیاز و مورد استفاده خود توجه کرد.

5 دیدگاه در “تفاوت کترینگ با رستوران

  1. محسن حیدری گفت:

    سلام
    ممنون از محتوای خیلی خوبتون
    میشه از دستگاه کباب زن در هردو استفاده کرد؟

    1. Bolouri گفت:

      سلام محسن عزیز
      بله از دستگاه کباب زن میشه در کترینگ و رستوران به صورت مشترک استفاده کرد.
      پیشنهاد من به شما کباب زن محک مدل اطلس که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

  2. احسان پایدار گفت:

    ممنون از محتوای کاملتون
    کاش چندتا از کترینگ های معروف تهران رو معرفی می کردین

    1. Admin گفت:

      سلام احسان عزیز
      حتما سعی می کنیم تو مقاله های بعدی چندتارو معرفی کنیم

  3. سمیرا یزدانی گفت:

    کترینگ رژیمی واقعا ایده جالبیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *