راه‌اندازی کافی شاپ یک صنعت رو به رشدی است که در دنیای امروزه طرفداران زیادی دارد؛ زیرا قهوه از جمله نوشیدنی‌هایی است که به‌خصوص در میان نوجوانان و نسل‌های جدید به محبوبیت سیاری دست یافت. افزایش علاقه‌مندی به قهوه و نوشیدنی‌هایی مانند لاته، موکا و اسپرسو باعث شده تا کافه‌های بی‌شماری را با طراحی‌های جدید در سطح شهرهای مختلف شاهد باشیم. اگر شما نیز به این صنعت رو به رشد علاقه‌مند هستید؛ اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، با ما همراه باشید.

لیست تجهیزات کافی شاپ

فهرست مطالب

لیست تجهیزات کافی شاپ

تجهیزاتی که برای راه‌اندازی کافی شاپ خود در نظر می‌گیرید، باید کاملاً با محیط شما هماهنگ بوده و مهم‌تر از همه باید باکیفیت باشند. همانطور که می‌دانید تجهیزات هر کافه‌ای با سایرین متفاوت می‌باشد. به‌ندرت اتفاق می‌افتد که تجهیزات فروشگاهی با دیگر فروشگاه یکی باشد. این لیست تنها برای ابتدای کار یک کافه است.

    • قهوه سازها

    • ایرپات

    • آسیاب قهوه

    • یخچال و فریزر

    • قاب ویترینی نانوایی

    • سینک 3 محفظه‌ای

    • دماسنج کف

    • فنجان اسپرسو

    • پیش بند

یخچال شو کیک کوچک 60 سانتی تک سینی

قیمت اصلی تومان4,900,000 بود.قیمت فعلی تومان4,800,000 است.

مراحل راه اندازی کافی شاپ

شروع یک کسب و کار غذایی مانند هر کسب و کار دیگری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مراحل آشنا شوید.

1. انجام تحقیقات اولیه برای راه اندازی کافی شاپ

در هر شغلی برای رسیدن به موفقیت شما نیازمند یک بازبینی و بررسی محیطی هستید. تحقیقات اولیه به شما کمک می‌کنند تا پی ببرید که چند کافی شاپ در منطقه شما وجود دارند، رقبایتان چه کسانی هستند و آیا از پس هزینه‌های مالی شروع یک کسب و کار بر می آیید یا خیر. اگر فردی هستید که در صنعت غذایی هیچ تجربه‌ای ندارید؛ اما علاقه مند به آغاز یک کسب و کار در این حیطه هستید، توصیه می‌شود با صاحبان این مشاغل که چندین سال در این حوزه کار و فعالیت می‌کنند، صحبت نمایید. تجربه آن‌ها و مشاوره‌ای که به شما می‌دهند، باعث موفقیت بیشتر در شروع فعالیتتان خواهد شد.

مراحل راه اندازی کافی شاپ

2. یک مفهوم برای کافی شاپ خود انتخاب کنید

برای شروع کسب و کارتان بهتر است در ابتدا به مفهومی که قرار است آن را به دیگران نشان دهید، بیندیشید؛ زیرا این موضوع باعث وحدت کارها، جذب مشتریان و برتری رقابتی شما در منطقه می‌شود. این چند نکته به شما کمک می‌کند تا بهتر در این باره تصمیم‌گیری نمایید.

    • بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ بهتر است این سوال را از خود بپرسید که می‌خواهید برای چه قشری از جامعه خدمات ارائه دهید. برای کارمندان، نوجوانان یا افراد مسن این خدمات را در نظر گرفته‌اید؟

    • مشتریان منطقه برای چه چیزی هزینه می‌پردازند؟ شاید بازار هدف شما قشر خاصی از جامعه باشد؛ اما منطقه شما کارگران محلی زیادی داشته باشد. بنابراین باید خدماتی را در نظر بگیرید که این قشر بتوانند هزینه آن را پرداخت نمایند.

    • آیا قصد ارائه غذا را دارید؟ اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید باید به‌طور کامل مشخص کنید که منبع تهیه غذای شما کجاست؟ از خانه است یا از مراکز تهیه غذا؟

    • آیا می‌خواهید خدمات نشستن را ارائه دهید؟ باید این موضوع را برای خود مشخص کنید که مشتریان سفارشات را با خود ببرند یا در یک محیطی دلپذیر آن را صرف نمایند.

3. منبعی برای دانه های قهوه خود بیابید

یک کافی شاپ معمولاً با قهوه‌های آن شناخته می‌شود. بنابراین منبعی که از آن قهوه‌ تهیه می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از کافه‌ها قهوه‌های خود را به‌صورت مستقیم و از عمده فروشی‌ها تهیه می‌کنند. شما نیز باید نوع قهوه‌ای که قصد سرو آن را دارید، مشخص نمایید. این موارد را نیز در ذهن بسپارید تا در کسب و کار خود موفق‌تر باشید:

    • چه قهوه‌ای را دوست دارید؟ اگر قهوه برشته را نمی‌پسندید، احتمالاً مشتریان شما هم از آن لذت نمی‌برند.

    • کیفیت قهوه تا چه حد برایتان اهمیت دارد؟ شاید بهترین میوه آن کمی گران باشد؛ اما نتیجه نوشیدنی بسیار جذاب خواهد بود.

    • چه قهوه‌ای برای شما جذاب است؟ همان چیزی که شما به آن اهمیت می‌دهید، مشتریان شما نیز به آن اهمیت خواهند داد.

4. یک طرح کافی شاپ مناسب برای خود پیدا کنید

باید برای خود یک طرح تجاری مشخصی در نظر بگیرید؛ زیرا این کار به شما کمک می‌کند تا مفهومی که در پس ذهن دارید را به دیگران بازتاب دهید. این طرح به شما در ساخت منو، برنامه ریزی‌های روزانه، امور مالی و تحقیقات رقابتی کمک خواهد کرد. برخی از ویژگی‌ها را در طرح کسب و کار خود باید مد نظر داشته‌باشید. این موارد به شرح زیر هستند.

    • خلاصه اجرایی

    • بررسی اجمالی و توضیحات شرکت

    • تحلیل بازار

    • پیشنهادات تجاری

    • طرح مدیریت و ساختار مالکیت

    • استراتژی بازاریابی و تبلیغات

    • پیش بینی‌های مالی

معرفی سبک های مختلف برای راه اندازی کافی شاپ

5. وام استارتاپی بگیرید

برای آنکه کسب و کار خود را توسعه دهید، نیاز به سرمایه‌گذاری دارید؛ زیرا هر فعالیتی هزینه‌های مخصوص به خود را دارد و کافه نیز از این قائله مستثنی نیست. این موضوع را نیز فراموش نکنید که سودآوری هر کسب و کاری به 6 تا 12 ماه زمان نیاز دارد. بنابراین بودجه اولیه شما باید بتواند هزینه‌های این مدت را پوشش دهد. هنگامی که درگیر بودجه برای کافی شاپ خود هستید، شاید تعجب کنید که این کار چقدر می‌تواند پرهزینه باشد. همچنین قیمت کل هزینه‌های کسب و کار شما بستگی به محلی دارید که کافه خود را آن بنا می‌کنید.

6. یک فضای تجاری مناسب برای راه اندازی کافی شاپ پیدا کنید

حتماً این نکته را در نظر داشته‌باشید که فضای کافه‌تان باید کاملاً مناسب باشد؛ زیرا جریان یک کسب و کار به فضای آن بستگی دارد. برای رسیدن به موقعیت مکانی مناسب این نکات را مد نظر قرار دهید:

    • جمعیت شناسی

    • نزدیکی به جمعیت هدف شما

    • فاصله از تامین کنندگان

    • کافه‌های رقیب

    • آمار جنایت‌های منطقه

    • مقررات و منطقه بندی

بعد از آنکه موقعیت خود را در نظر گرفته‌اید، باید فضای داخلی کافه را نیز کاملاً چک کنید.

    • آشپزخانه فضای کافی دارد؟

    • گاز، زهکشی و لوله‌های آب موقعیت مناسبی دارند؟

    • ترافیک خیابان تا کافه چگونه می‌باشد؟

    • فضای خالی در جلوی کافه برای پارک ماشین وجود دارد؟

7. تهیه مجوزها و قراردادها برای راه اندازی کافی شاپ

کسب مجوز به منطقه‌ای بستگی دارد که در آن زندگی می‌کنید و می‌تواند در هر شهری متفاوت باشد. در این زمان بهتر است با یک وکیل مشورت نمایید.

8. طرح مناسبی رابرای راه اندازی کافی شاپ خود انتخاب کنید

منطقه مورد نظر باید به گونه‌ای باشد که هم از حیاط پشتی و هم جلویی برخوردار باشید؛ زیرا اینکار باعث می‌شود تا مشتریان از حیاط پشتی لذت ببرند و یک مزیت برای شما به حساب می‌آید.

    1. طراحی چیدمان جلوی خانه: قبل از اقدام به خرید یا طراحی، با خود بیندیشید که چه فضایی را می‌خواهید پیاده کنید. آیا طراحی آن باید به گونه‌ای باشد که جلب توجه کند یا تنها محیطی باشد که جلسات افراد در آن برگزار گردند. آیا نیازی به حریم خصوصی برای افراد است یا خیر؟ می‌خواهید یک فضای سنتی ایجاد کنید یا مدرن؟ اندازه فضایی که در اختیار دارید را نیز باید در نظر بگیرید. رنگ و سبک مبلمان یکی دیگر از کارهایی است که باید به آن توجه داشته‌باشید؛ زیرا همین موضوعات ساده هستند که مشتری را به سوی شما می‌کشانند. رنگ تیره باعث می‌شود تا فضا از نظر دیگران صمیمی به نظر برسد. درحالی که رنگ‌های روشن احساس اشتیاق و جذابیت بیشتری به شما منتقل می‌کنند.
    2. طراحی چیدمان پشت خانه: پیشخوان از جمله مناطقی است که از بقیه جاها شلوغ‌تر است و کارایی و جریان را مهم‌تری از خود نشان می‌دهد. باید طراحی درستی برای پشت سرویس، نحوه سفارش دهی، تدارک غذا و… داشته‌باشید. همه چیز باید از ترتیب درست و مشخصی برخوردار باشند تا کارها باهم تداخل پیدا نکنند.

همچنین بخوانید: راه اندازی کافه رستوران

شرایط راه اندازی کافی شاپ مدرن

معرفی سبک های مختلف برای راه اندازی کافی شاپ

برای آنکه یک کافه منحصر به فرد داشته‌باشید، باید ایده‌ای جذاب نیز پشت آن باشد. برخی از این ایده‌ها به شرح زیر هستند.

1. راه اندازی کافی شاپ گل

گل یکی از زیبایی‌های طبیعی است که تقریباً همه مردم از آن لذت می‌برند. مشاغل گل‌فروشی در فصل زمستان کمی از رنگ و لعاب می‌افتند؛ اما در فصل‌های دیگر، تجارت خوبی به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید گل را به کافه خود اضافه کنید. نوشیدن قهوه در میان انبوهی از گل، قطعا حس خوشایندی را به افراد انتقال می‌دهد.

2. راه اندازی کافی شاپ در کافی نت‌ها

احتمالاً کافی نت‌های مختلفی را برای انجام کارهای اداری خود به چشم دیده‌اید. خدمات کامپیوتری در بیشتر مواقع سریع و در برخی زمان‌ها تا ساعت‌ها طول می‌کشند، مخصوصاً اگر مغازه شلوغ باشد. همه افراد دوست دارند پول بیشتری را به دست آورند. پس چرا به کافی نت خود یک فضای نشیمن دنج با وای فای سرعت نور، لاته‌های خوشمزه و شیرینی اضافه نکنید؟ این می‌تواند یک فضای کاری عالی برای بسیاری از افراد معمولی، فریلنسرها یا گیمینگ‌ها باشد.

3. راه اندازی کافی شاپ در آرایشگاه

این عکس را بارها دیده‌اید که خانم‌هایی با فویل روی موهایشان در حال خواندن مجله، منتظر هستند تا موهایشان رنگ شود. زمان انتظار را برای مشتریان خود دلپذیرتر سازید. علاوه بر این، مشتریان شما ممکن است بخواهند قبل یا بعد از اتمام کار موهایشان، یک فنجان قهوه بنوشند. قهوه خوب یک راه عالی برای گسترش مشتریان آرایشگاه شما است.

4. ایجاد کافی شاپ در سالن زیبایی و فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

هر زنی می‌داند که پس از یک عمل زیبایی آرامش‌بخش، نوشیدن یک فنجان قهوه چقدر خوب است؛ بنابراین مشتریان خود را با مراقبت از بدن و قهوه‌ای خوشمزه مهمان کنید. علاوه بر این، اگر مشتریان شما با بچه‌ها، دوستان یا شرکای خود بیایند، مهمانان شما جایی برای زمان انتظار نیاز خواهند داشت.

5. راه اندازی کافی شاپ در تعمیرگاه دوچرخه

افزودن کافی شاپ به تعمیرات دوچرخه یک روند رو به رشد در جهان است. با محبوبیت بیشتر دوچرخه‌های سازگار با محیط زیست، تقاضا برای تعمیر دوچرخه و لوازم جانبی افزایش پیداکرده است. به مشتریان خود اجازه دهید در حالی که منتظر آماده‌شدن دوچرخه‌های خود هستند، قهوه بنوشند.

6. ایجاد کافی شاپ در خشکشویی

داشتن یک خشکشویی و قهوه زیر یک سقف، یک ایده برنده استارتاپی است. مانند سایر مشاغلی که مشتریان را ملزم به صبر می‌کنند، شما می‌خواهید زمان انتظار را برای آن‌ها راحت‌تر نمایید. مشتریان مغازه شما با خوشحالی برای گذراندن وقت، پول صرف قهوه می‌کنند.

مدارک لازم برای راه اندازی کافی شاپ

7. راه اندازی کافی شاپ در ساختمان های تجاری

افرادی که درگیر کارهای تجاری هستند، معمولاً بدون قهوه نمی‌توانند روز خود را سپری کنند. با کمی تفکر خلاق می‌توانید در فضای صنعتی و تجاری، به افراد مختلف قهوه ارائه دهید. این فضا به خودی خود نیاز به سرمایه‌گذاری کمی دارد. تنها اتصال به وای فای با سرعت بالا و قهوه خوشمزه را فراموش نکنید.

8. راه اندازی کافی شاپ در سالن بازی سرپوشیده کودکان

والدین همواره فرزندان خود را به پارک یا زمین‌های بازی سرپوشیده می‌برند. بیشتر آن‌ها در همین جاها با یکدیگر آشنا می‌شوند. شما می‌توانید فضایی را فراهم سازید تا آن‌ها در هنگام مراقبت از فرزندانشان، سرگرمی خوبی را نیز دنبال کنند.

9. راه اندازی کافی شاپ در فلای فیشینگ

این ایده غیرمعمولی راه‌اندازی کافی شاپ در صورت برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند سودآور شود. انتخاب ابزار مناسب برای ماهیگیری ممکن است زمان بر باشد؛ اما مشتریان شما دوست دارند یک لیوان آب یا یک فنجان آمریکانو بنوشند. می‌توانید کمی با تم ماهیگیری بازی کنید و نوشیدنی‌های خود را با نام و امضا روی وسایل حک نمایید. کالاهای مختلف مانند تیشرت و قمقمه، توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند.

10. استودیو عکاسی و کافی شاپ

افزودن کافه به یک استودیوی عکاسی راهی عالی برای حفظ عکاسان و مشتریان عادی است. گرد هم آوردن عکاسان در یک فضای دنج که به آن‌ها امکان شبکه‌سازی، اشتراک‌گذاری و بحث درباره ایده‌ها را می‌دهد، مفهومی است که می‌توانید روی آن کار کنید.

11. کتاب طنز و کافی شاپ

طرفداران ابرقهرمانان می‌توانند ساعت‌ها و ساعت‌ها به مرور کتاب‌های مصور، رمان‌ها و بازی‌های رومیزی بپردازند. فروش قهوه، شیرینی‌ها و سایر اقلام در این مشاغل می‌تواند درآمد شما را افزایش دهد. علاوه بر کتاب‌های کمیک، چیزهای منحصر به فرد زیادی برای فروش در کافی شاپ و فروشگاه کتاب‌های مصور وجود دارند.

بررسی مجوزهای لازم برای افتتاح کافی شاپ

شرایط راه اندازی کافی شاپ مدرن

برای آنکه بتوانید در آغاز یک کسب و کار موفق شوید، نیاز به یک ایده خلاقانه دارید؛ اما توجه داشته‌باشید که مراحل اداری تا افتتاحه باید کاملاً به‌درستی و اصولی پیش روند. اگر برنامه‌ریزی درستی با توجه به ایده‌های خود داشته‌باشید، احتمال شکست شما در این مسیر بسیار کم خواهد بود.

    • در ابتدا باید یک طرح برای خود در نظر بگیرید.

    • بازار هدف خود را پیدا کنید.

    • بودجه مشخصی برای شروع کار و معمولاً از 6 ماه تا یک سال باید در نظر بگیرید؛ زیرا رونق یک کار به یک بازه زمانی نیاز دارد و شما باید هزینه اولیه آن را داشته‌باشید.

    • مکان مناسب یکی از ارکان اصلی بازاریابی است.

    • یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای خود در نظر بگیرید.

    • قوانین اجاره نامه را به‌درستی وضع کنید.

    • با یک وکیل مشورت کنید.

    • طراحی کافه باید به‌درستی و خلاقانه باشد.

    • برند انحصاری خودتان را بسازید

    • روی کارکنان خود سرمایه‌گذاری کنید.

    • باریستا کاربلد انتخاب کنید.

    • بازاریابی کافه خود را به‌خوبی پیش ببرید.

    • ارائه خدمات تشویقی را فراموش نکنید.

    • مجوزها را به کمک یک وکیل پیش ببرید و در امضاها دقت کنید.

مدارک لازم برای راه اندازی کافی شاپ

دریافت مجوز یکی از مراحل شروع هر کسب و کاری است. پروانه کسب توسط وزارت بهداشت و مالیات بابت کیفیت غذا و قیمت نهایی محصولات برای شما ارائه می‌شود. این کار برای آن است تا تمامی قیمت‌ها درست، اصولی و بر طبق استانداردها باشد. همچنین مهر تاییدی بر این موضوع است که شما تمامی مراحل بهداشتی برای تهیه غذا را رعایت کرده‌اید. برای افتتاح کافی شاپ شما باید مدارکی را آماده کنید.

    • سند مالکیت، اجاره‌نامه رسمی، مبایعه‌نامه یا بنچاق

    • رسید معتبر پرداخت مبلغ خرید یا اجاره‌بهای ملک

    • اصل و فتوکپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی شما و شرکا و رضایت محضری آن‌ها

    • گواهی پایان خدمات نظام‌وظیفه یا معافیت دائم برای آقایان

    • آخرین مدرک تحصیلی

    • کد پستی ۱۰ ‌رقمی ملک

    • ۱۲ قطعه عکس جدید ۴*۳

    • رضایت محضری وراث و گواهی حصروراثت در صورت موروثی بودن ملک

    • سوابق کاربری تجاری، اداری یا کارگاهی محل کسب

    • ارائه جواز کسب قبلی در صورت داشتن

    • ارائه کارت بهداشت

مجوز کافی شاپ بانوان

بررسی مجوزهای لازم برای افتتاح کافی شاپ

    • جواز اولیه شما به‌طور معمول از اعتبار یک‌ساله برخوردار است و بعد از مدتی می‌توانید آن را به مدت 5 یا 10 سال تمدید کنید.

    • 30 روز طول می‌کشد تا مجوز مورد نظر شما صادر شود. اگر تمامی شرایط لازم را ارائه داده‌باشید، مدارک در 15 روز آماده می‌شوند.

    • برای دریافت پروانه کسب نیازی به ارائه مدرک آموزشی خاصی ندارید.

زمانی که تمامی اسناد برای راه‌اندازی کافی شاپ خود را دریافت کرده‌اید، برای افتتاحیه نیز باید مدارک زیر را آماده کنید:

    • ثبت‌نام و تکمیل فرم‌های موردنیاز در یکی از این سامانه‌ها: ir یا g4b.ir

    • ارائه مدارک موردنیاز به اتحادیه صنف کافی شاپ

    • تشکیل کمیسیون و بازرسی از ملک توسط اتحادیه

    • تشکیل جلسه با حضور کارشناس ملک و بررسی دوباره مدارک و شرایط

    • پرداخت حق عضویت اتحادیه و دریافت پروانه کسب

مجوز کافی شاپ بانوان

زمانی که بانویی قصد افتتاح یا شروع یک کسب و کار مانند کافی شاپ را داشته‌باشد باید آقایی را به عنوان مباشر خود معرفی کند. طبق قانون اشتغال، کارکردن خانم‌ها در کافه ممنوع است. مدارک دیگر برای دریافت پروانه کسب هیچ فرقی با کافی شاپ‌های معمولی ندارد. بنابراین تنها کافی است که مراحل را به ترتیب طی کنید تا به آن چیزی که در ذهن دارید، برسید.

منوی کافی شاپ

هر فروشگاهی منوی خود را با توجه به سبک و سیاقی که مد نظر دارد، انتخاب می‌کند. در واقع تعیین منوی کافی شاپ حول محور کسب و کار شما می‌چرخد. برای منو می‌توانید نوشیدنی‌های بدون کافئین ارائه دهید که طرفداران مخصوص خود را دارد. در کنار آن می‌توانید نوشیدنی‌های گرم مانند لاته، هات چاکلت، موکا، کاپوچینو و… را نیز سرو نمایید. برخی از کافه‌ها غذاها و حتی دسرها را نیز ارائه می‌دهند که این موضوع به شما بستگی دارد.

هزینه مجوزهای راه اندازی کافی شاپ چقدر است؟

هر کسب و کاری علاوه بر هزینه‌های اجاره مغازه، وسایل و تجهیزات، استخدام کارکنان و… شامل هزینه‌های مشخصی برای دریافت مجوز نیز می‌شود که باید به دولت پرداخت نماید و این مبالغ سالانه تغییر می‌کنند.

    • هزینه صدور پروانه: 2.030.000 ریال

    • هزینه صدور کارت اصناف: 200.000 ریال

    • هزینه حق عضویت سالیانه اتحادیه: 2.000.000 ریال

    • هزینه حق ورودی سال اول: 8.000.000 ریال

هزینه مجوزهای راه اندازی کافی شاپ چقدر است؟

هزینه راه اندازی کافی شاپ

قهوه جزء اصلی تقریباً هر کشور و یک فرهنگ نوشیدنی در سراسر جهان است. به همین دلیل رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متعددی هر ساله باهدف گذران اوقات فراغت مردم به وجود می‌آیند. هزینه یک کافی شاپ در ابتدا به دکور و طراحی آن بستگی دارد. هر چقدر طراحی آن پیچیده‌تر باشد، هزینه بیشتری را دربر می‌گیرد. از سوی دیگر تجهیزاتی که باید برای راه‌اندازی کافی شاپ خود تهیه نمایید نیز با توجه به دکوری که مد نظر دارید، می‌تواند برای هر فردی متفاوت تمام شود. متراژ مغازه، تعداد کارکنانی که استخدام می‌کنید، درجه کیفیت وسایلتان و… برای هر فردی با توجه به سلیقه وی، متفاوت هستند.

قوانین کافی شاپ ها

بر طبق قوانین و استانداردهای اداره بهداشت، شما باید اصولی را در چیدمان و آشپزخانه خود رعایت کنید.

متراژ کافی شاپ

محلی که کارکنان در آن بخش قرار دارند باید در حدود 10 متر باشد. همچنین در این منطقه می‌توانید برخی از تجهیزات مورد نظر خود را قرار دهید. فضایی که در آن صندلی‌ها قرار می‌گیرند تا از مشتری پذیرایی شود، چیزی در حدود 20 متر است.

هزینه راه اندازی کافی شاپ

شرایط بهداشت کافی شاپ

طبق قوانینی که بهداشت کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها در نظر گرفته‌اند، شما باید استانداردهایی را طبق اصول آن‌ها رعایت کنید. این رویه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

تهیه مواد و خوراکی‌ها باید دور از مکان‌هایی باشد که امکان آلودگی آن‌ها وجود دارد. سقف آشپزخانه باید روشن باشد و جرم‌های آن کاملاً گرفته شود. اگر آشپزخانه و سالن غذاخوری باهم فاصله دارند، هر کدام باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته‌باشند. برای مثال دیوار آشپزخانه تا سقف و غذاخوری باید 120 سانتی‌متر باشد. درهای ورودی و خروجی باید از نوع اتوماتیک بوده یا به‌گونه‌ای باشند که خود بسته شوند. پنجره‌ها نیز باید توری ضد زنگ برخوردار باشند.

آبی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید مورد تایید بهداشت باشد. کافی شاپ‌ها باید دستگاه تهویه یا آب معدنی برای تهیه قهوه‌های خود در نظر بگیرند. باید سیستم جمع آوری و دفع زباله در مکان وجود داشته‌باشد. توالت باید کاملاً طبق استاندارد و تمیز باشد. وجود تهویه مناسب در آشپزخانه، سیستم گرمایشی و سرمایشی، اجاق گاز استاندارد، ظرفشویی و نگهداری ظروف استاندارد در کافی شاپ از موارد مهمی به‌شمار می‌روند.

معرفی چند کتاب آموزشی برای افتتاح کافی شاپ

    • آموزش جامع راه‌اندازی و مدیریت کافی شاپ از مهناز قشقایی داوری

    • اصول و مبانی طراحی کافی شاپ از سحر مفیدی و محمدرضا مفیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *